Sofias jul sista delen...

Det var annandags morgon och snön låg vit på taken
endast Kalle är vaken (och mamma sedemera).

Det var dags att få lite frisk luft och komma ut ur vårt hus,

Det var dags att åka pulka, göra snylyktor och hitta på bus.

I backen for vi sedan ner

och Kalle ropade bara meeer....

Till pappa vi sedan åkte för att fira vår sista jul

det blev som vanligt kul...

Den sista klappen för året packades upp ur sin ask

Det var presentkort på IKEA som kan räcka till en vask (vi ska bygga om köket så jag tyckte det var fyndigt).
Till skägg hade tomten en frottéhandduk till lån,
för att gå på att det var tomten måste man nog vara ett spån (eller vår son).
Den goda maten åts upp från faten och på morgondagen jag började ta sikt,
för det är då mina vänner som jag ska börja gå ner i vikt;)...
Klockan 20.05, julen är officiellt slut för i år till slut
alla klappar är öppnade och tomten har lagt sitt sista krut...


Det började så här trötta i en soffa och det är väll också så vårt julfirande slutar kan jag tro,
men inuti min kropp börjar redan en liten längtan att gro.
Till nästa år då julen åter står för vår dörr och knackar på med varsam hand,
men det är långt kvar till dess, ty tomten redan gett sig av till tomteland...
Med sikte på nästa jul
bygger han nya leksaker som är kul...

Från oss alla till er alla en god fortsättning...

Ps. jag ska bara fira nyår en gång...

Puss och kram nu är julens firande över och jag har fått allt som jag behöver....


Kommentarer
Postat av: Lina

Pappa var jue jätte snygg som tomte ;)

2009-12-28 @ 21:49:45
URL: http://linaoforebro.blogg.se/
Postat av: Lina

Pappa var jue jätte snygg som tomte ;)

2009-12-28 @ 21:50:26
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0