Drillad av coachen

Ja idag var det då fotbollsträning, vilket var smärtsamt jobbigt men nu i efterhand väldigt skönt. Träningen gick ut på att få upp speltempot. På slutet blev det intervall löpningar. Något som jag efterlyst men ångrar i efterhand, fast igentligen inte. Det är sjukt jobbigt bara. Mådde lite illa sista tre löpningarna men jag har ju väldigt svårt att ge mig... Jag viker inte ner mig. Men jag är inte snabb, knäoperationen i maj så jag missade alla matcher på vårsäsongen förutom första och sista (en halvlek) har ju inte gjort saken bättre.

Något som coachen anammat, fick dubbla ett antal gånger vid spelet, inte av en slump utan helt uträknande av coachen. -Nu ska vi få dig i form tror jag han sa.

Det är kul att han ser potential i oss äldre. Vi har en hel del rutin och bidra med inte tu tal om det men vem vill springa omkring på planen med en tempoökning som är noll? Det är lite pinit....

Ja, ja så vägen mot en formtopp inför höstens seriestart har börjat vi får väll se hur det går.

Åh köpte nya fotbollsskor på öland förra veckan, de var skitbra.

Dagens höjdare fick en finfin träff på bollen som flög in i mål långt utifrån.
Dagens plattfall blev ifrånsprungen av en 13-åring och en 16-åring i alla intervalllöpningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0