Mysiga du...

Åh vad du växer för varje dag som går har det hänt - vi upptäcker att du lärt dig något nytt. Din favoritsyssla just nu är att jaga drakar med pappa och spruta eld på dem med ditt nya svärd som mormor inhandlat i stockholm. Mamma (alltså jag) sa att kanske ville Kalle ha en grävskopa, men mormor tyckte ett svärd. Åh det var ju en hit på flera sätt...

För ett par veckor sedan satt vi och tittade på kort i ditt album och du satt och berättade vem det var på bilden. "Kalle, kalle, kalle..." för det mesta. Sen på en bild dök min mamma upp och min mormor Barbro och du sa mycket riktigt att där var mormor. Jag frågade om du kom ihåg vem det andra var? Och du svarade "Mmmmm, Barbapappa!" Jag skrattade och förklarade ja, nästan det är ju mammas mormor Barbro. I vilket fall så dyker mormor upp på ett kort lite senare i albmumet igen och jag testar min sons förmåga att minnas. "Mmmm, INTE Barpappa.... BARBAMORMOR!"

Så sköna de är barn. Idag har vi varit ute med din nya röda cykel, eller jag har skjutit på med en sådan där pinne. Kanonbra faktiskt! Det där med att trampa är lite för svårt, koden är ännu inte knäckt men det kommer snart var så säker.

Ett favoritcitat är ju svårt att välja ut bland alla sköna ordflöden som strömmar ur dig lilla vän. Ovanstående är ju klockrent, men mysigast var när du låg brevid mig en morgon i sängen och la din lilla mjuka arm om min hals och sa "jag tycker om min mamma". Ååow, det är så hjärtat spricker av kärlek.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Awww, lilla Kalle. Jag blir nästan lite tårögd!

2009-07-30 @ 13:03:28
URL: http://famoous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0