Om man har ett par snygga löpartights springer man mer.

Det var min filosofi när jag köpte dom iallafall. Lägg därtill att jag köpte ett par nya joggingskor med grymt bra dämpning för löpning både på asfalt och spår. Jo men jag har nog iallafall sprungit 6-7 ggr under semestern det är väll inte jättedåligt. Varje dag tänker jag idag ska jag springa och jag ser fram för mig hur jag springer milen och kilona bara rasar av. I slutet av dagen ligger löpartightsen invikta i byrålådan (kanske en överdrift då jag inte har världens ordning på mina kläder men ändå) och skorna står kvar lite lätt dammiga på hyllan (troligen står de inte där heller utan ligger slängda någonstans men ni förstår poängen vid det här laget). Jag sitter förmodligen och stoppar i mig något väldigt onyttigt också medan samvetskvalen motas bort, bort, bort väldigt långt bort. Ibland kan jag nog nästan intala mig själv att pizza är nyttigt och att man får motion av att sticka.

Jag lurar mig själv men bara för en kort stund sen mår jag lite dåligt för att jag har gått upp några kilo i vikt. Tills det är dags för nästa morgons dagdrömmande om den sköna löpturen i den förtrollande vackra skogen där stegisättningarna knappt känns jag glider fram nästan i luften. DUNS, DUNS, DUNS, FLÅS, FLÅS, FLÅS hallå vad är det där för ljud?

Det var bara verkligheten som sprang ikapp (vilket inte borde va så j-la svårt)... haha
Äh så illa är det väll inte men tänk om man kunde ha lite mer karaktär och inte bara springa som en dåre första veckan man har nya skor och nya tights.

Nä nu är det snart sovdags imorgon ska jag ut och springa jag tror det blir milen :0)

Tjingaling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0