Att lära dem som lever det går bra men att leva som man lär det är värre det...

Vilket konstigt jobb jag har. Sista halvtimmen idag på hembesöket satt jag och en äldre man och jämförde fotbollsskador. Jag har opererat knät två gånger och jag har brutit en tå, jag har brutit ett ben i foten, jag har fått muskelbristning så muskeln gick av, jag nickade in i en så hon svimmade så jag fick ett jack i näsan och blödde näsblod....

Vem som var värst? självklart lät jag han vinna... man måste ha respekt för de äldre...

Har varit så sjukt trött nu ett par veckor, det måste ju vara vädret. I morse sa en på jobbet, gud vad trött du ser ut. Uppiggande kommentar nej, inte direkt, men ärligt, ja! Har sån j-la magsyra hela kroppen är sur, det tar på krafterna faktiskt. Jag håller på och trycker i mig natrium, jag vet inte om det hjälper, men jag är förberedd på att det blir lite värre först eftersom det sätter fart på syran. Drack en kopp kaffe i eftermiddags medan vi jämförde våra häftiga fotbollsskador och det är ju inte så bra förstås.

Läste att grönsaker är det bästa man kan äta för att få ner syran det finns mycket där som är basiskt och som då neutraliserar syran i kroppen (är ni intresserade om sådant här med kost och hälsa kan jag rekommendera en nyupptäckt webbsida http://hälsosidorna.se )och i stort sätt allt som är gott  är dåligt... Det brukar ju vara så, varför kan ingen hitta på något nyttigt som smakar godare än godis som man bara, åh det här skulle jag kunna leva på. På varudeklarationen står det innehåller bara ekologiskt, rättevise, närodlade grönsaker som är supernyttiga och dessutom går du ner i vikt till önskat antal kilo. Man tröttnade aldrig heller på den här produkten utan man kunde äta den till frukost, lunch och middag, som snacks till eftermiddags fika och när helst man kände sig lite sugen. Vad ska vi äta idag? Den meningen ströks ur vokabuläret för alla visste. Vi ska äta godastehälsonyttigastenågonsin från hädanefter. Åh nu tänker man om det nu uppfanns en sån produkt vad skulle den inte kosta? Men den skulle bara kosta 4.90/kg så att man fick massa pengar över till att resa också...

Nja, lite tråkigt kanske men ändå... folk kan uppfinna saker så vi kan åka till månen, men att komma på något som är gott och nyttigt det är ta mig fan omöjligt. Men frukt är gott säger någon. NEEJ, frukt är inte gott, inte om du jämför med en budapestbakelse eller ett färskt wienerbröd eller en swiezernötchokladkaka, så är inte frukt gott, den som säger det kan ta sin lilla banan och stoppa upp den någonstans så gör den kanske någon nytta iallafall... allt gott är ONYTTIGT!!!!! Pizza, chips, Hot´n spicy cheese dodles (som jag dessutom blivit beroende av), choklad, och lagar man mat är det förstås godare om man använder smör och grädde...åh mums!

Åh fy fan vad hungrig jag blev, tänk en pizza det vore gott...

Men jag ska iväg och träna klockan sex i två timmar så jag kan i och för sig äta med gott samvete idag iallafall. Men någon pizza blir det inte och inget godis heller, för jag orkar inte gå och handla och det ekar i skåpen, det finns nudlar så det blir väl lite nudelsoppa då, näringsrikt och bra... hm eller inte...

Jag lever inte som jag lär så mycket kan jag väll säga, här säger jag till dem stackars pensionärerna hur de ska äta för att behålla hälsan och att de måste röra sig, fast jag gör det på ett snyggt sätt. Kanske vore dags att jag själv tog fasta på de råden jag så frikostigt strör omkring mig för att försöka bidra till ett hälsosammare liv för dem jag träffar. Jo, kanske det, jag ska imorgon...

Kramen och pussen jag såg en tokig tant som missa bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0