En helt ok match ändå...

Glanshammars IF VS Lillån FK 3-1

Idag var det dags för säsongens första futsal match. För motståndet stod en gammal bekant nämligen GIF. Mycket har hänt med deras inomhusspel sen jag spelade där kan jag säga. Men det var ju förstås ett bra tag sedan... Hehe...

Det var en rättvis seger. De hade snabba omställningar där vi hade svårt att hänga med. Vi stirrade lite mycket boll och gjorde lite enkla misstag med att räkna in motståndarna men jag tycker ändå vi gör en helt okej match med tanke på motståndet. Med lite tur hade vi kunnat fått in 3-2, det blev istället träff i trävirket. Med ett mål där hade vi kanske fått lite darr på dem och ett orättvist 3-3. Så blev det dock inte. Förhandsfavoriterna tog hem en ganska komfortabel seger... tyvärr...

Leffe begärde time out när det var 5 minuter kvar. Det tog domarna några minuter att uppfatta det tydligen så vi fick timeouten med 1,5 minut kvar. På den lilla stunden hann vi inte åstadkomma någon förändring i matchbilden.

Inte så mycket mer att säga om dagens match mer än att Tess gjorde en jättebra insats i mål. Vårt mål kommer på en frispark, vi skapar naturligt inte mycket lägen alls utan är mer inställda på försvar. Jag tror ändå det var rätt taktik, vi skulle kanske chansat lite mer på slutet med att lägga upp bollarna längre, vilket vi kanske hade gjort om timeouten kommit tidigare.

Dagens höjdare: för min del får jag väll säga målet lite blygsamt, alltid kul att göra mål...
Dagens magplask: den uteblivna skrällen...

Åh, naturligtvis så måste jag säga trevlig resa till mina två kära lagkompisar som drar till någon liten ö utanför Tanzania (tror jag det var) och volontär jobbar i två månader. Vi kommer sakna er "a lot" och vi kommer att märka om ni fuskat med träningen när ni kommer hem. Hoppas ni får det bra och att ni får med er många härliga upplevelser (kram, kram lite extra till er Lili och Sussie).

Nä nu blir det till att öppna kylskåpet och glo lite vem vet kanske någon ställt in något gott sen jag tittade för tio minuter sedan...

Puss och kram jag är hungrig som en gam!


Kommentarer
Postat av: Lili

Tack fia! Vi ska sköta oss med träningen, tänka på er när ni svettas i hallarna (medan vi svettas överallt och hela tiden. Det är 26 grader om nätterna!). Om det finns moderniteter som datorer utlovar vi skriftliga hälsningar samt bilder på proffsfotografnivå.

Lycka till med alla matcher! Kramar!

2009-11-09 @ 17:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0