Svettiga benskydd får mig att längta hem

När man kliver in över tröskeln till casa de Karlsson möts man av en unik doft av benskyddssvett, utspridda leksaker, en hög med reklam, lite tröjor och post slängda på kökssoffan som står i hallen, vuxenytterkläder som hänger på barnkroken, en obäddad dubbelsäng klockan 21.35 (vilket är praktiskt efter som vi ändå snart ska sova). En träpersienn hänger lite på sned ner över en tredjedel av sovrumsfönstret, ett snöre har gått av. Det är dammigt (har inte dammsugit sen i onsdags, förra onsdagen alltså, då blev det gjort för jag hade främmande). Det är hemma, jag älskar det här huset, jag älskar doften och röran, jo, jag gör faktiskt det (till en viss gräns men nu när jag känner mig lite filosofiskt är det nästan vackert, haha...)

Jag älskar att vara hemma, jag funderar på om jag inte måste åka bort snart så jag kan få sakna allt det här som jag just beskrivit om mitt hem. Åka någonstans och ha lite semester och sen få hemlängtan, det skulle jag vilja. Det finns många som städar som tokar för att det ska vara rent och snyggt när man kommer hem...

Jag undrar om jag ska börja med det? Jag kanske får en chock när jag kommer hem då, hallå vart har jag kommit, här bor inte jag... Nej, jag tror jag föredrar att mötas av käpphästen som ligger och vilar på sin bruna mjuka kind på golvet framför datorn och den lilla gröna mammutpallen från IKEA som ligger upp och ner framför öppna spisen, och fryser jag kan jag bara sträcka ut handen och ta en tröja från kökssoffan i hallen... Tröjan är helt hårig för Sally har legat på den och sovit, hon älskar att lägga sig på tröjor som man strör omkring sig speciellt om de är svarta för då syns hennes gråa katthår så mycket bättre. Ja, så får det bli nästa gång jag åker bort ska jag ta mig f-n stöka till först om det skulle behövas och kanske ta med mig benskydden och jogga några varv runt kvarteret innan jag går in, öppna dörren på glänt och kassta in dem så doften hinner sprida sig, så att jag känner att NU, har jag verkligen kommit hem... det ska jag, ahhh, hem ljuva hem...

Och vet ni vad det bästa av allt är när man varit borta och kommer hem är? 
Jo det är att ropa, "hallå, mamma är hemma nu"!

Kramar och pussar hipp hurra för alla vackra stora härliga damtussar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0