Till min lilla treåring

Jag har svårt att förstå att tiden har gått så fort och ändå säger många att det bara kommer att gå fortare.
Vi mäter tiden i timmar och minuter dagar och år men det ända som kan mäta den egentliga tiden som man har med någon är närvaron, hur närvarande man är i stunden med den som man är med.

Första gången vi sågs var jag i allra högsta grad närvarande, man kan säga att vi var så nära varandra att du praktiskt taget var under mitt skinn. Från den dagen har vi i stort sett varit oskiljaktiga...

Jag kunde väll aldrig tro att någon skulle komma mig så nära så det skulle ge mig så stark ångest att bröstet värkte bara genom tanken att skiljas från dig. Bara några dagar kändes övermäktiga iallfall till en början. Sen går det lite lättare men längtan är alltid enorm.

Ibland kan det till och med vara skönt att få åka bort ensam, man kan riktigt längta efter tid för sig själv. Jag antar att det blir påfrestande för att vi är så tajta du och jag. Men alltid när jag åkt längtar jag snart tillbaka, tillbaka till dig.

Aldrig trodde jag att någon skulle kunna förändra mig och mitt liv så mycket som du har gjort. Du har gjort det bättre definitift bättre. Vissa dagar glömmer jag det bara, eller nej det gör jag inte det är bara något jag tänker för några korta sekunder när du gör mitt liv en liten aning besvärligt. De tankarna försvinner snabbt och jag vet att det är värt det. Du gör mig lycklig och glad, du har gett mitt liv en djupare mening. Jag som sökare efter meningen med livet kan sluta söka nu för jag har hittat min mening och det är du. Min lilla älskling som igår blev tre år.

Jag har svårt att förstå att tiden har gått så fort, och att du snart inte kommer behöva mig så mycket som du gjort och gör nu. Svårt att förstå att jag inte heller kan kräva att bli behövd så mycket som jag är nu, att jag får släppa taget... Men det är inte nu, än är du liten. Du kommer springande på natten med dina bara fötter och kryper upp i sängen och kryper intill, din panna vilar mot min mun, din hand vilar i min hand, sen somnar vi om och allt känns tryggt. Jag måste ta vara på den här tiden så länge som du vilar tryggt i min famn. Så länge du tycker mamma är det bästa finns.

Jag älskar dig Kalle grattis på treårsdagen önskar mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0