Ett blåbär i skogen

Matchdag, är som vanligt lite nervös. Öst i mig kolhydrater hela helgen... chokladbollar, godis... det ska ju vara bra har jag hört :-).

Igår tänkte jag att nu j-klar ska jag ta och åka ut i skogen och plocka blåbär, familjen fick naturligtvis hänga på. Frågade mamma om hon hade ett par sådana här yoghurt hinkar som jag kunde lägga alla blåbär i, hade ju hört att det var blåbärsår.

-Jo, sa mamma, men det finns nog inte så mycket blåbär nu, men du kanske kan hitta svamp.

I de två hinkarna som jag hade med mig ligger det nu i ena hinken ca 25 blåbär och skramlar i botten. Va fan är det inte typiskt när jag väl bestämmer mig för att ge mig ut och leka skogsmulle (det händer ungifär vart sjunde år) så är det inte säsongen, det kanske man borde ha koll på det, men å andra sidan kan jag ju ståta med att vara ett stort blåbär själv när det gäller bärplockning säsong eller inte.

Är lite pirrigt idag, jag har ju spelat i ÖSK för x antal år sedan, från den tiden finns dock inga kvar. Sen är det min gamla Glanshammarstränare som coachar dem. Och så är det väl faktiskt så att det börjar kännas att det är slutspel, ska bli spännande att se vad ÖSK kommer med för lag man vet ju aldrig med B-lagen. Om vi vinner idag är vi med och slåss på riktigt om en plats i division 3, skulle vara kul att vara med om det med Lillån för det är ett riktigt härligt lag med massa goa tjejer som förtjänar framgången. FORZA LILLÅN!!!!!

Återkommer ikväll med matchreferat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska käka taggtråd till lunch...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0