Mors lilla lathund

Har ni någon gång haft så där stökigt hemma så man får hjärtsnurp om det ringer på dörren av rädsla att någon ska komma in och se eländet. För då skulle de ju kunna se hur man verkligen har det hemma 343 dagar om året.

När man bjuder hem släkten på kalas eller kompisarna har man ju oftat städat och fejat in i det sista till de första gästerna anländer. Nystädat och fint, var sak på sin plats. Det är ju så man vill att andra ska tro att man har det jämt. Och det är så man tror att andra har det jämt därav hjärtsnurpen när det kommer någon oanmäld mitt i veckan.

Jag älskar Martina Haags krönika där hon berättar om när den perfekta perfektionisten till granne som kommer över för en fika. Martina har då tokstädat för att inte bli utskämd i grannskapet och med tanke på hur grannen har det hemma så har hon verkligen varit noga. Grannens kommentar till Martina när hon kliver in över tröskeln är "vad skönt att det är fler än jag som har stökigt hemma". Bah...

Skulle någon granne komma till mig nu skulle jag skylla på maginfluensa eller svininfluensa, det borde hålla dem borta.

Så hinner jag förstås inte städa så mycket heller. Jag måste sköta min farm på farmville (facebook) helt sjukt men sant. Jag måste sticka, blogga och förstås spela fotboll. Umgås med familjen nä, det gör jag på helgerna i veckorna är de mest bara till besvär och jag försöker undvika dem så mycket som möjligt :) ...

Men när vi får nytt kök då...

Vardagslivet är inte så j-la lajbans alla gånger, det är ju ganska mycket måsten. Eller är det det?

Idag blir det iallafall ingen städning, jag ska ut i ösregnet och träna fotboll snart tänkte jag.

Jag känner dock på mig att det håller på att komma ett städryck, det kommer nog snart... imorgon!

Astrid Lindgren det var en smart kvinna med många bra texter. En pippi visa som passar in bra på mig är den här:

"Mors lilla lathund sa du mår tro jag jobbar bra,
fast än vet du vad inte just idag,
jag gör det helst en annan dag"

Pussen och kramen den där Karl Bildt var en stram en!

 
Längtar tillbaka till sommaren redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0