Kan man bli idol fast man inte kan en text sen 1984?

Det är så härligt en ny säsong av idol har börjat. Jag kan ju inte låta bli att fantisera om hur det skulle vara att bli upptäckt. Jag har några olika scenarior...

För det första skulle jag ju aldrig gå till en audition självmant, så det är min möhippa och mina kompisar har tvingat mig att gå in och dra en låt för juryn. Jag har självklart grundat med lite champagne så min nervositet är som bortblåst och förresten så är det ju bara en ploj. Men... så sjunger jag och juryn sitter som förstenade denna skönsjungande 35-åring med mammafett på magen trots att sonen snart är tre sjunger som en gudinna. Det faktum att jag inte kan en låt text som producerats efter 1984 då Carolas album steg för steg kom ut spelar ingen roll. Att jag i ungifär ett halvår trodde Madonna sjöng "damn those spies so sorry" (time goes by so slowly) spelar heller ingen roll. Jag sjunger brallorna av dem.

Ett annat scenario är självklart att jag blir upptäckt på stan och han Bagge kommer fram och frågar om jag kan sjunga och jag liksom nä, jag vet inte, och sen säger han "jo, kom igen nu" och ja ba levererar från ton 1.

Det är sånt jag tänker på när jag står i duschen efter ett idolprogram och sjunger "Det regnar här i stockholm idag, du har det säkert bättre än jag. Det händer inget särskilt, jag har det ganska bra, men det regnar här i stockholm idag" Det är liksom texter värda att minnas.

Jag menar tänk er själva jag kliver in har klätt upp mig lite hippt med mössa och stentvättade jeans (det är ju inne igen) och så säger jag hej jag heter Sofia och är 35 år jag ska sjunga Tommy tycker om mig. "Tommy tycker om mig och jag vet att det är sant, ha ha hant, det finns ingen annan som får mig känna likadant". 

Det osar succé. Jag tror faktiskt att jag nöjer mig med och sitta och skratta åt alla andra dårar som får sina drömmar krossade, det är ganska coolt att de vågar, fast var går gränsen mellan mod och dårskap?


Idol 1984 Sofia Karlsson med Carolas Tommy tycker om mig

Nej, någon idol blir jag aldrig på riktigt. För förutom att kunna texter ska man ju helst vara 10 år yngre och en annan liten detalj vara grym på att sjunga... :-) Surt sa räven men jag har ju så många andra fina kvaliteter, många, många, många andra fina kvaliteter som jag inte kommer på någon just nu men jag har kommit långt på 35 år. Jag är inte BITTER!!!!


Puss och kram förr fyllde de tänderna med amalgam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0