Min intelligenta son...



Det är så häftigt att få vara med om den utveckling som sker med ett barn. Nu är det nog så att just mitt barn är lite onaturligt begåvat, men han har ju och brås på förstås. Hör bara på det här, Kalle leker med sin pappa och säger rätt som det är "Jag brukar rapa på dagis, raaaap! Mattias har lite svårt att hålla sig för skratt men biter ihop och frågar "Men vad säger fröknarna då"? "Aja, baja", svara Kalle sen fortsätter han "vad ska dom göra?, dom får inte slå mig"! Smart, håll med, vad ska dom göra, jag gör va f-n jag vill.

En morgonkonversation som vi hade häromdagen var av det synnerligen intelligenta slaget det också. Det började som alla andra mornar en sömndrucken Kalle kommer gående med trötta små steg med Bompa under ena armen. Han klättrar över sin ännu tröttare sömniga (tack och lov inte druckna) mamma och lägger sig till rätta. Han lyckas lyfta på ena ögonlocket och säga till mig "du får stanna inne, då tar inte Robin Hood dig". "Mamma ska inte gå någonstans oroa dig inte, duns mina ögonlock far igen. Lite senare när vi vaknar till liv frågar Kalle,
-Vad ska jag göra idag?
-Du ska gå till dagis, svarar jag.
-Jag vill gå nakenfis dagis, svara Kalle.
-Nä, det går inte svarar jag, det är för kallt. (Precis som att det var ända orsaken men ändå.)
-Det ÄÄR inte kallt, det är mysigt ute, svara Kalle.
Ja, vad ska man säga smaken är som baken såväl när det gäller väder som kläder...

Idag har vi lekt med pistoler, Kalle hade en eldpistol, men ha, jag hade en vattenpistol. Vilket är starkast eld eller vatten. Så j-la smart kanske han inte är ändå. Men jag kan ju inte begära att han ska ha kommit upp i min kaliber ännu han är ju trots allt inte tre fyllda.

Vad månne det bliva av denna fantastiska begåvning? Min son...

Han vet också att man inte får äta bajs, det brukar han nämligen säga ibland också!

Dagens höjdare: Kalle klockan 18.30, -mamma, jag vill inte leka jag vill sova. Tack och gonatt!
Dagens magplask: Jag bryggde kaffe utan kaffe, sen intalade jag mig själv att det var meningen och inte alls tillfällig sinnesförvirrig, är det inte bra att låta bryggaren rinna igenom ibland?

Puss och kram nej tack till reklam!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0