Ny seger för Lillåns damer

                                                    Lillån - Sköllersta 1-0



Och så blev det helt plötsligt lite spännande att börja snegla i tabellen. Det var en tung plan som mötte spelarna till matchen. Regnet hade gjort sitt för att försöka göra jobbet lite tuffare och lite jobbigare. Innan matchen pratade vi om att det lag som ville mest skulle stå som segrare och så blev det.

Faktum är att vår backlinje idag hade en relativ lugn eftermiddag. Kanske beror det mest på att agerandet från våra backspelare inger den känslan av lung och säkerhet, inga bjudningar. Ytterbackarna stänger effektivt och i mitten är de inte farliga heller, Hanna växer på backplatsen och Julia är bara så stark.

På högerkanten gör Kvist en mycket bra match, inga tunga ben där inte. Hon springer och springer jag blir trött bara jag tänker på det. En tuffare match på mitten för min egen del behövde ut och vila lite, vilket orsakar lite rundflyttning men det spelar ingen roll vi vet vad vi ska göra nu. Annars tycker jag samspelet med Elin fungerade riktigt bra vi hjälper varandra framförallt när det gäller att spela sig ur trängt läge.

Och inte att förglömma mitt kanske hårdaste skott i karriären (sorkdödare, strumprullare, fjösare, felträff) som letade sig in bakom målvakten. Ett mål som räckte till tre poäng och vi börjar känna att vi är med i toppfighten så vem bryr sig att det inte var årets snyggaste mål.

Vi ville mest och vi vann matchen det är faktiskt inte svårare än så.

Dagens höjdare: Lagets beslutsamhet och vilja utan det är man ingenting i ett slutspel.
Dagens magplask: ja, vad skulle det kunna vara den tunga planen kanske, men va fan inte stoppade det oss iallafall...

Puss och kram i England säger man mam!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0