Status: skitrolig!

Idag var jag och min kära mamma ute på marieberg och shoppade. Eller det var mest jag som shoppade mamma hängde med. Hon smyghandlade dock en liten kort jacka och ett paraply. Hon brukar göra så smyg handla. Lägga in det längst in i garderoben och sen ta fram det lite längre fram och låtsas som det regnar. "Vadå nytt, den här gamla trasan, den har jag haft lääänge". Hon är för gullig!

Jag kom iallafall hem med flera påsar idag. Det var länge sedan jag kände att jag hittade något kul. Men det kanske beror på att jag själv inte känt mig speciellt rolig på sista tiden. Men av att döma på shoppandet idag så är min status just nu skitrolig...

Hittade en jättesnygg klocka som jag är mycket nöjd med. Jag har inte haft klocka på flera år och hade lite problem att knäppa klockan. "Var det länge sen du hade klocka sa du"? undrade tjejen i butiken. "Jo"... Ganska stor silverfärgad klocka. Har den på höger hand trots mammas protester. Måste ha den där för att matcha calvin Klein ringarna på höger ringfinger, trots att det är lättare att se vad tiden är om man har klockan på vänster arm enligt mamma. Tycker det går bra med höger...

Köpte ett armband silver och läder, har fått pippi på det tycker det är skitsnyggt. En randig tunika blev det (har försökt att undvika randigt men det är svårt eftersom de bara har randiga plagg i butikerna och på vero moda kastar de randiga tunikor på en när man går där inne så...). Hittade två linnen där också i ljusblått, ett oversize lite längre och ett tight att ha under. På H&M blev det en svart t-shirt med volanger på och en svart klänning med små vita prickar, jättesöt. Kanske kan lägga in lite bilder sen men just nu strejkar våran sunkiga kamera.

Ja, det var väll det hele... lite mycket godis också att lägga i påskäggen ett till Kalle och ett till Mattias.

Har inte glömt att jag har skickat efter kjol, bikini, klänning, kavaj och en topp från hennes också och en poncho och ett par jeans från LaRedute... hoppsan.... jag säger som klacken i hipp hipp "SLUT PÅ KONTOT, SLUT PÅ KONTOT".

Firar påsk en trappa upp i kväll, mamsen lagar mat. Imorgon ute i Älgesta, papsen lagar mat. På söndag hos svärföräldrarna, Anitisen lagar mat... Passar ju alldeles utmärkt med tanke på ovanstående...

Kanske Mattias kan jobba lite övertid, jag ska fråga jag har ju inte ens börjat handla vårskor ännu...

Puss och kram och glad påsk med massor av sill, kanske blir det lite jansson och ägg därtill!!

Åh mina rim, de är poesi, de är helt underbara...

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror att det är mammsen eller Ann-marisen som lagar mat här imorgon ;)

pappsen kanske hjälper till lite :)



Ses imorgon! Kram <3

2010-04-02 @ 16:48:46
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0