Östtyskmodell, snackkurs, smörgåstårta och bag in box... lovely blandning...

Ganska skönt att ha gjort tre träningar den här veckan. Det innebär att det bara är 5 veckor kvar på den "östtyska modellen". Hade grym träningsvärk igår, det är så skönt.

Måndag värsta dagen helt klart med den jävla hinderbanan, man blir förbannad när man kör den. Blir så trött att man vill kräkas nästan. Utfallssteg såklart, vad är en försäsongsträning utan träningsvärk i baken? Plankan, den kan man inte vara utan... eller hur... kommer ha värsta tvättbrädan här under någonstans till sommaren. Måndagar är nästan skönaste dagen också just för att man blir så trött och känner sig jäkligt nöjd och stolt när man avverkat passet eller hur JC!

Tisdag den är både jobbig och rolig, det är en hel del spel och det är ju kul. Styrka och 15/15 (kondition). Pulsen låg om jag räknade rätt på 164 direkt efter 15/15 och på 120 efter en minut. Tror man ska under 120 isåfall är jag ju nära, om jag räknade rätt...

Torsdag spel och 15/15 i princip. Lite teknik kör vi också vid samtliga pass. Kvällens träning var ingen höjdare spelet var... vänta hur ska jag uttrycka det lite snyggt SKIIIT! hehe, jag blir som en barnunge hur jävla grinig som helst när det blir så. Vi måste ha bättre tempo... för tusan tjejer, och en annan sak som vi bara måste bli bättre på... att snacka... vissa av oss är ganska bra, hehe.... men på planen och hjälpa varandra det är urviktigt. Det är väll inget att blyga för. Här kommer några tips på sådana kommandon ni kan använda, träna hemma framför spegeln om det blir lättare då...

"Kommer mitten"
"Finns kant"
"Möter kort"
"gå vänster" (kan alterneras med höger eller mitten till exempel)

För de mindre talförare finns denna variant...

"Kommer"
"Finns"
"Möter"
"gå"

Några av mina favoriter...

"spring"
"men spring då för i helvete"
"passa"
"PASSA"
"Men PASSA dåååå"
"men för i helvete passa bollen"

Hoppas dagens kurs varit till någon hjälp.

Annars vad kan jag mer säga än bra jobbat alla duktiga kämpande lillåtjejer. 5 veckor till av den här medicinen och vi kommer vara ruggigt starka när utesäsongen startar.

...och jätte välkomna Frida och Olivia, japp kom ihåg att ni hörde det här först... jag har fått det från en säker källa, kan inte nämna något namn, att dessa två tjejer kommer representera Lillån denna säsong. Personligen tycker jag det är jättekul och jag vet fler med mig som tycker det är kanonbra och viktigt att vi knyter till oss riktigt bra spelare.

Ser fram emot nästa vecka med ny hinderbana några extra varv bara, lite mer 15/15, utfallsgång och plankan och varför inte lite fällkniven...

Nu ska musklerna få vila iallafall imorgon. Jag har köpt valla till skidorna och är lite sugen att testa dem nu när det inte är så kallt längre. Kanske blir det en tur på lördag förmiddag, ska rusta för kalas till kvällen men vi gör det enkelt för oss och köper en smörgåstårta och en bag in box så är det klart och betalt.

Älskade förresten Tobbes kommentar i en annan del av köping kolla in nästa avsnitt när de frågar honom om han har ont i munnen. "Jag har inte ont i munnen, jag har förfan ont i käften".

Puss och kram alla glada bataljoner
hoppas jag snart kan vinna hundra miljoner (var får jag allt ifrån) :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0