Det är mycket nu...

Jag är hemskt dålig på att uppdatera. Men det har varit mycket nu och så fint väder då kan man inte sitta inne framför datorn och filura...

Vi är busy med att bygga kök, förnärvarande är det utrivet och underarbetet bjuder på idel överraskningar. Men så är det när man bor i ett gammalt hus. Sen har min lilla syster Lisa tagit studenten också så det har fixats i trädgården och på altanen inför det. Hon var så fin i sin klänning och sin mössa! Bästa lyckönskningar kära lillasyster.

Mattias och jag skruvade ihop det första IKEA skåpet idag. Det blev nästan rätt...
Ikväll kommer en elektriker och kollar, vi hittade lite ojordat när vi rev, så ska det väll inte va! Annars är vi ganska beroende av pappa och hans kunskaper som vi iallafall tror att han besitter. Vi är väldigt glada att vi får sno honom från resten av familjen så mycket som möjligt tills det står ett skinande vitt, nytt kök på plats...

För övrigt har jag lite svårt med att kombinera mina största intressen hälsosam kost och motion med gourmémat och TV. Men det löser sig.

Har dessutom slutat spela fotboll, just nu känns det så skönt faktiskt. Jag har däremot inte varit nere och tittat på någon match. Jag känner ett litet motstånd, är väll rädd att bli sugen igen. Men sen är det ju faktiskt så att jag inte har haft tid. Denna vecka har bara varit grym och det är väldigt skönt också att ha tid att lägga på annat.

Har idag latat mig i solen hela dagen. Mattias tog med sig Kalle till stadsparken vilket jag uppskattar grymt mycket. Att få lite tid för sig själv är inte dumt...

Eftersom vi inte har något kök försöker vi att bjuda in oss på mat lite här och var. Börjar redan tröttna på micromat och snabbmat. Det är också svårt att kombinera att inte ha något kök med mitt intresse för hälsosam kost. För det mesta ger sig det intresset i uttryck att jag läser hälsosamma recept och tittar på Biggest looser och Du är vad du äter... Ska snart kolla på fotbolls VM också, snacka om motion. Kanske inte är så svårt att kombinera mina största intressen när allt kommer omkring.

Imorgon är det måndag, det ska komma in kyligare och sämre väder redan imorgon. Det låter trist båda sakerna tycker jag hade gärna haft några fler lata dagar i solen...

Puss och kram tror snart att det är dax att skicka ett fax



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0