Vill bara tala om att jag ÄGER!!!

På väg till mitt jobb passerar jag Tegnérskolan ett liten låg och mellanstadieskola där Kalle med all sannolik kommer att gå om några år. Två tjejer i åttaårsåldern stod och hängde på ett räcke bredvid gångvägen genom parken som jag var på väg att svänga in mot. Jo, det är en gångväg men man kan cykla där också men det är inte rätt. Men det känns jäkligt fel att cykla runt.

Iallafall... den ena tjejen säger med sån där röst som bara riktiga retstickor har, "du måste säga Stina äger när du cyklar förbi här". Mogen som jag är och dessutom av den ringa åldern 36 svarar jag, "det måste jag inte alls det", med ännu lite retstickigare röst, sen svängde jag... Tjejerna stod tysta kvar med hakorna någonstans i knähöjd.

För mig själv tänkte jag superstolt när jag cyklade vidare på gångbanan, HA, vem är det som äger nu då!!!!!

Annars snurrar livet på. Köket orsakar så resten av huset också ser ut som en byggarbetsplats. Vi har nog alla skaffat damlunga innan det är klart. Så bli inte förvånad om jag kommer med en syrgastub i ryggan och slang i näsan nästa gång vi ses.

... och på jobbet går det också jäkligt bra. Börjar verkligen känna att det ska bli skönt med semester. Startar den med att åka till Österrike på Alpbröllop några dagar, med resten av familjen. Avslutar med en vecka på Rhodos. Fan vad jag längtar.

Äntligen sover sonen han hade lite på agendan innan han kunde somna idag. Hade burit upp sin pippiresväska i sängen och packat ur innehållet (en miljon små saker bland annat en grytlapp, en strumpa, en plastapa, ja, ni förstår en salig blandning av sött och salt). Kollat i en leksakskatalog, brytit ihop för att han inte kunde hitta Star Wars i katalogen, blev lugnad när jag visade en bild på Darth Vader. Sen var dörren för mycket stängd, och sen var det dags att "bajsa kottar". Somnar i våran säng, så ska ta och bära över knytet som inte är ett knyta längre och sen ta och natta mig själv genom att läsa några rader i en bok, funkar alltid lika bra som sömnmedel när boken inte är alltför spännande.

Så puss och kram alla monsterdiggare, sova nu och imorgon är vi piggare...

Jag har gjort det igen, det ultimata rimmet... så bra, I LIKE IT ALOT... puss igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0