Micromiddagar och VM inget som ger gåshud direkt!

Lite dålig på uppdateringar men köket tar en hel del av min vakna tid, förutom när jag jobbar då. Resten av tiden delas mellan Kalle och fotbolls VM. Så fortfarande micromiddagar och kaos...

Är lite besviken på VM hittils ska jag faktiskt erkänna. Storlagen har inte levt upp till förväntningarna. Brukar gilla att kolla på Italien, är kanske en kombination där av vackra pojkar och bra fotboll men de levererar väll varken det ena eller det andra för tillfället.

Brasilien gör det de ska får man väll säga, Tyskland var jättebra i sin första match. Frankrike är katastrof spelarna uppför sig som barnungar, överbetalda skitungar rättare sagt. England var direkt usla sist, även där är nog stjärnstatusen bländade. De borde nog fundera över att lägga sina egon åt sidan för en stund och spela som ett lag... Det är nog alldeles för mycket pengar inblandat och alldeles för lite stolthet över att representera sitt land, i varje fall för en del...

Hoppas det öppnar upp sig lite när vi kommer till slutspelet. Nu är alla livrädda för att förlora. Dessutom har alla lag utvecklats och är väldigt bra på positionsspelet. Problemet är bara att det är så fruktansvärt tråktigt. Nej, vm:s behållning så här långt får jag nog säga var matchen Danmark-Kamerun. En match där positionsspelet inte alls var bra och därav matchen väldigt underhållande. Den bjöd också på ett par riktigt fina mål, har en liten ny favorit i Rommedahl, fantastisk match av honom och ett underbart spelsinne...

Så ser fram emot lite matcher med press på att vinna istället för att gå ut för att inte förlora som i inledningen av VM. Det kan bara bli bättre. Intressant och se om Spanien kan leva upp till favoritskapet ikväll mot Honduras och ta ett steg närmare slutspel de borde göra det. Förlusten mot Schweiz borde göra dem förbannat revangesugna ikväll, vi får se. Man kan ju alltid vila ögonen på Torres om inte annat... Med andra ord lever Spanien inte upp till det ena, så lever de åtminstone upp till det andra...

Puss och kram alla fotbolls guliganer
om spanien förlorar ska jag svinga mig i Tarzans lianer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0