Påsklov

Det är så gött, med lite ledigt jag menar det var ju längesedan (igentligen bara två dagar sen men låt oss förstå att innebörden av en sälen resa med tjejerna inte direkt är en spa upplevelse). Så nu är jag alltså ledig.

Vi har sovit ut (jag och Kalle, Mattias jobbar) Kalle sov längst. Jag har läst bok, ätit värsta frukosten,glott random på TV:n, medan Kalle kollat på Legofilm på datorn.


Kolla in, här är det, natrium, folater, niacin, järn, selen, C-vitamin, B6, E-vitamin, Proteiner, fett och kolhydrater.

Min vanliga frukost består av ett glas C-vitamin brus, så ni kan ju haja chocken för kroppen. Jag är fortfarande mätt och nu medans jag skriver lagar jag lunch till min hungrande son. Kom på att det kanske var dags när han började tjata om att han ville ha pepparkakor. Vadå har han inte ätit sen jul...

Och ja, jag lagar lunch samtidigt som jag bloggar något av en tusenkonstnär. Idag blir det hemmagjort potatismos, kokta morötter och bacon. Märks det att jag hade ett samtal om vikten av en näringsrik och varierande kost för hälsan igår sista dagen på jobbet. Det är väll samvetet som talar.

Köpt kosttillskott också multikvinna. Kommer bli sååå pigg. Jag låter er veta om det funkar. Skulle det funka varför åt då inte alla kosttillskott??? Det kanske funkar för vissa. Jo, tron kan ju försätta berg så det gäller väll bara att tro då...

Nä plikten kallar, förklädet på (om jag hade något) baconstekning på G...

Här är en bild på Kalle från imorse. Faan nu har han gått och lagt sig i min säng har säkert somnat. Maten timad perfekt som vanligt. Önskar nu han hade fått en pepparkaka...

Min älskade gos unge, han är så fin... och så smal... hehe

Puss och kram måste hasta till min spis, sedan ut och plocka påskaris!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

sötsyster, vilken frukost! glad påsk på dig kram

2010-04-02 @ 16:11:34
URL: http://lioa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0