Onsdag betyder ledig dag!

Onsdag betyder ledig dag och ledig dag betyder soooovvaaaaa. (Nu kan ni tänka er en sådan där LP risp som de brukar ha i filmer när någon blir avbruten i någon skön tanke. Ni vet någon drar bort armen från LP-skivan så hela skivan repas det obehagliga ljudet).

Onsdag betyder ledig dag och ledig dag betyder soooovvaaaaa, (riiiiiiiisp, raaaaasp), åtminstone gjorde det det fram till man fick barn. Nu är jag dock välsignad med ett barn som har helt okej sovtider så egentligen skulle man väll inte klaga. Men Kalle har faktiskt inte fattat grejen med ledig dag. Sova ut på morgonen existerar bara i hans vokabulär när det är dagisdags. Jag lovar jag väcker ungen varje morgon då. Vad är grejen?

Ledig dag är lugn och ro, inte matvägran, påklädningsvägran, gå ut i solen vägran. Det råder tydligen delade meningar där också.

Men skit i att äta då se om jag bryr mig!? gå i pyamas hela dan det gör inte mig nått, va inne då, själv går jag ut med en kaffekopp och sätter mig och njuter i solen. Du är faktiskt tre år väx upp!!!!

Okej, man kan undra vem som gnälligast och kanske är det jag. Jag var också (hehe) envisast och vann slaget om att gå ut och peppar, peppar ta på kläder. Jag loosa matstriden. Men han äter väl när han blir hungrig. Dessutom hade vi med oss nybakt sockerkaka, saft och kaffe ut. Det är så härligt att man som förälder är så konsekvent och verkligen står för sina tidigare hotelser. Äter du inte mat så blir det ingen sockerkaka sedan bara så du vet... Jo men visst!

Iallafall jag fick en god stund i solen, helt underbart att känna värmen mot huden i ansiktet. En tanke som rusade genom mitt huvud när jag satt där i stolen på den mjuka fårskinnsfällen var, DET HÄR ÄR MENINGEN MED LIVET, det blir inte mycket bättre än så här, riiiisp, raaaaaasp... mamma, mamma, mamma, mamma.... Ja, visst ja, ska vi gå till lekparken istället....

En annan toppnyhet jag hittade en ny Marian Keyes bok, även hunnit läsa några sidor i den och den verkar minst sagt lovande. En förtjusande man heter den, det är så kul när man hittar en bok som är sugen på att läsa. Det blev ett par böcker till på min lilla shoppingrunda och dessutom två par jeans.... sweet. Hoppas det där betyder sweet som i läckert, bra... och inte sweet som i svett!!! Fast jag blev svett det är jobbigt att köpa jeans, men jag fick hjälp av en underbart trevlig manlig expedit som sa att jag fick en jättefin rund rumpa i jeansen, jag tror det var en komplimang, jo, men det är klart att det var...

Börjar bli lite hungrig jag önskar att jag liksom Kalle kunde leva på luft under långa perioder i livet men tyvärr så verkar det mer som tvärtom, vänta nu kan jag leva utan luft långa perioder men inte utan mat??? Ja, jag tror katten det!!!

Okej, livet går vidare imorgon är det torsdag! Hörde att det ska komma mer snö på fredag, det är fan inte möjligt. Ingen mer snö, snällla, snäääääälla.....

Puss och kram det får inte komma mer snö, nu vill jag bara ha töööö!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0