"Tjej-resa"

Oboy, vilket vackert väder solen skiner idag...

Nej, jag går inte på speed, jag hallucinierar...

(jag vet att det inte heter så men det är roligare att säga så...)

ÖSK, misslyckades fatalt med att spela fotboll idag och blev överkörda av Malmö... fan va trist det ska vara då händer det inget roligt??????????

Fast jag är faktiskt inte knäckt över regnet för regn innebär snö bort och det är bra. För jag vill ha vår.

Kan dock tänka mig kombinationen snö och sol för på torsdag bär det av till sälen för den årliga "tjej-resan" och det blir ju kul förstås. Undrar hur länge man får kalla det "tjej-resa"? Var går gränsen liksom? När vi är 56 och ska iväg och rocka fett till Rydell & Quick på after skin är det fortfarande okej att kalla det för det då? Eller är det mer klimakteriekossor på fri fot, akta eder...

Såg ett sådant gäng förra året. Guuuuud sååå pinsamma de var. Står och sjunger med i texter som de aldrig hört, är fulla och odrägliga mitt på dagen. Hade stylat sig från topp till tå. Förmodligen använt en sådan där tio liters spackel burk och slängt på och slätat till med en spackelspade modell bred. De var tvugna att åka hem innan tolv för då kunde spacklet börja krakylera, eller vad det heter. Spanade på killar som var hälften så gamla, som om...
Vill aldrig bli så... Ska göra hemvideo och analysera efter resan, se om det är dit hän det barkar. Eller ännu värre om det redan är sådana som vi är. Börjar ana oråd kanske var vi vid närmare eftertanke. Ryser...

Har iallafall redan packat väskan! I den ligger den lilla svarta 1 och den lilla svarta 2.

Va! Skidkläder, jo faktiskt!

Skidor? jo, det med. Måste ju ta mig upp till toppstugan för en rom & chock! Förra året blev det tre.
Ja, tre åk alltså, lite dåligt faktiskt, ska satsa på minst fyra i år rom & chock menar jag nu... Tre åk räcker... 

Dessutom tycker jag faktiskt att ska man gå på afterski ska man vara skidklädd, dvs, ha slalompjäxor på fötterna, rosiga kinder, termobraller och skidglasögon. Just ja, kom just på ej nedpackade var för upptagen med att packa den lilla svarta 1 och 2 och var i valet och kvalet om den lilla svarta 3 också skulle få följa med men den får stanna hemma. Blev jeans och topp istället. Hoppas jag inte ångrar mig men då är det för sent ju... Just ja, får inte glömma lägga ner skidglasögon.

Hehe, årets "tjej-resa" är som sagt snart här, och troligtvis blir det galet roligt, precis som det brukar bli. 

Så puss och kram och hjärtligt tack sen, för nu ska jag ut och bränna grannbaracken!

Kommentarer
Postat av: Lina

Ha så roligt i fjällen :D

och var rädd om mammsens skidor ;)

Kram

2010-03-24 @ 08:21:53
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0