Back to life, back to reallity!

Åter från en härlig egotripp i fjällen... upp som en sol hem som ett vrak...

Hehe, lite trött är man ju. Men inte så farlig blykeps som man brukar kunna ha efter en tredagars. Betyder detta att jag håller på att mogna? Troligtvis inte, det betyder nog bara att vi hade med oss för lite sprit.

Det har varit en riktig kul tjejresa iallafall. Med skratt i stort sett hela tiden, jag tror till och med någon skrattade i sömnen. Vi hade med oss en bok där vi skrev ner diverse händelser, kommentarer och citat. Den boken säljer vi nu till högstbjudande... eller inte...

Vad kan man säga 8 tjejer (som blev 9 på lördagen) som bor tillsammans i en stuga i fjällen borta från allt ansvar i hemmets vrå, där samtliga lider av någon form av ordvändar afasi, det kan inte bli annat än kul. Eller som någon sa (kanske jag) det är helt sanneslöst.

Den som nu väntar på massa detaljer går bet. Det går inte att återge, det måste upplevas på plats...

Tänkte på det man säger om att ett gott skratt förlänger livet, mitt måste typ ha fördubblats då. Sen tänkte jag på det dom säger om alkohol och hjärnceller, då blev det inte lika kul. Jag menar vem vill leva länge som fan och vara helt dum i huvudet? Hm, nej, låt oss bara nöja oss med att säga att det är så otroooligt hälsosamt och stärkande i fjällen...



Är i allafall hemma i vardagen igen och undrar var jag verkligen borta?

Längtade visserligen hem i söndags så klart efter familjen, men efter idag, morgonstress, jobba, handla, tjata treåring och lagat mat, längtade jag tillbaka. Men det är ju det som är det fina i kråksången gjorde man det för ofta skulle det inte vara lika värdefullt. Om diamanter växte i rabatten som ogräs skulle ingen vilja ha dem... Det där var ett försök till en metafor, jävligt fin och talande tycker jag...

Men visst var det skönt att komma hem till gose Kalle min lilla plutt och sängen så underbar. Har jag glömt något... neej, jo för tusan Sally.

Det var som de gamla indianerna sa, borta bra men hemma bäst.. Hehe inte vet jag om det var de gamla indianerna som sa det, men någon gammal indian borde ju rimligen ha kunnat sagt det någon gång efter en pilgrimsfärd. Vänta nu gick indianer på pilgrimsfärd, nej, den hade kanske varit och dansat med vargar. Fast det var ju Kevin Costner...

Vill nu avsluta med att rikta ett stort tack till tjejerna som förgyllde resan, det var så jäkla kul, ni är underbara och otroligt coola! Puss på er!

 
... och så klart puss och kram på er alla, men jag kan inte skryta med att jag åkt skidor som Kalla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0