Jag ska bli kändis!

Idag gick det skitbra när vi gjorde vår presentation för nämnden, där det sitter massa politiker och tjänstemän som bestämmer över sakerna i kommunen. Var väldigt nervös precis innan vi skulle gå in. Men det fick jättebra respons. Det känns ju bra inför framtiden ungifär som grumle tvättsåpa...

Sen fick jag mitt livs första telefonsamtal från TV 4 de undrade om jag ville va med i Robinson eller nej det var från TV 4 Örebro och de ville göra ett reportage där de intervjuar mig om besöken. Skit alltså, det är ju ashäftigt. De ska göra reportaget på fredag, så nu får jag vara nervös ett tag till. Men det är ju inte live och förmodligen bara en kille och hans kamera så det ska väll gå bra får man hoppas...

Dagens uppladdning bestod av två alvedon, två koppar varm te och två sprayningar av nässpray i vardera näsborre. Huvudet känns som om det vore stoppat med fetvadd och när vi repeterade inför presentationen så kunde jag ingenting utantill. Sen när killen från TV 4 ringde skulle jag svara att vi byggt upp våra besök kring hälsans fyra hörnpelare som är fysisk aktivitet, goda matvanor, meningsfullhet och... det där var tre ja...
Jag lovar att jag har skrivit och sagt de där jäkla fyra hörnpelarna 1000 gånger.

Man kan säga att det blev lite haltande... Det påminner mig faktiskt om när Kicki och jag var på roadtrip till Halmstad, Tylösand och när vi kom fram skulle sätta upp tältet. Tältet hade vi lånat av en kompis och det hade veckan innan var utlånat till en annan av hans kompisar. Iallafall var en tältpinne av så det hängde liksom lite i luften på ena sidan, lite som när bara tre av fyra hörnpelare finns på plats...

Ja, ja det gick bra den gången och det gick bra idag på presentationen, det ska nog vara lite sådär för sen när det verkligen gäller så skärper man sig alltid lite extra. Man ska va lite nervös. Det var som min kollega Ida sa idag, det värsta som kan hända det är ju att jag dör. Då berättade min superallergiska chef att hennes pappa också brukade säga så när hon skulle äta något som hon var osäker på att hon tålde...

Förresten vet ni att de har väldigt mjuka trädsorter i Halmstad? I tältuppsättandet där fick vi en släng av MacGywer yra och började tälja pinnar och grejer för att få till den där fjärde pinnen. Grenarna var så mjuka så det blev inte riktigt så bra som man skulle kunna tänka sig. De som gick förbi tittade lite förstående och la huvudet på sned och log, efter tio meter tittade de på varandra skakade på huvudet och sa "tjejer". Precis som att vi inte kunde sätta upp tält. Ursäkta det fattades en pinne. Vi funderade ett tag på att sätta upp en skylt. DET ÄR INTE VÅRT FEL ATT TÄLTET HÄNGER KONSTIGT DET FATTADES EN PINNE OCH DEN SOM HADE TÄLTET INNAN OSS SA INTE DET...

Vi gjorde aldrig det...

Så gott folk snart kommer lilla jag på TV 4:s lokalnyheter, i en halv minut eller två. Om snoret ska fortsätta rinna så här lär jag kännas igen snabbt, då är det jag som ser ut som Rudolf med röda mulen. Men jag ska se till att ha alla pelare med mig...

Nu blev jag lite trött på snoret som rinner hela tiden men så utövade jag lite MacGywer magic och vips slutade snoret att rinna. Toapapper i näsborrarna...

Va fan, i skrivande stund lägger katten en blaffaspya... HAHA... MacGywer uppfinningen fungerar nu i dubbel bemärkelse den förhindrar odören från blaffan att nå till mitt doftcenter.

Dagens höjdpunkt (det var längesen): Min son som säger till mig när jag gör ordning håret imorse "Mamma vad fin du är". AAAAAAAAAWWWWWWWWWW.....

Dagens magplask: Blaffan, det är alltid lika äckligt och Mattias var inte hemma så jag var liksom tvungen.

Puss och kram i näsan tror jag kråkan duschar utav katten,
jag säger till du måste tänka på miljön och spara lite vatten!

Kommentarer
Postat av: Sätre

Vad roligt att det gick bra på presentationen efter allt hårt slit. Ser fram emot att se dig på TV!!!!

2010-03-04 @ 10:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0