Efterlyses den goda fen

Igår nådde jag kulmen för vad jag kan ta, eller troligen inte för jag vet ju att jag får ta det i några veckor till. Men det är så frustrerande så jag blir galen...

När Gaviscon, Omeprazol och Rennie inte hjälper (även som trippeldos intagen vid ett och samma tillfälle) så är det lite jobbigt med sura uppstötningar/halsbränna.

Och igår som jag sa var måttet rågat, jag fick SITTA upp och sova. Minsta lilla lut så trycktes halva maginnehållet uppåt i min matstrupe och inget hejdade maginnehållet att åka ända upp och ut... Okej en ganska målande bild men jag vill ha lite sympatier här fattar ni vad det är synd om mig?

Så med hjälp av fyra sängkuddar och två gigantiska rödblommiga soffkuddar har jag sittandes sovit i sängen två tredjedelar av natten. Försökte liksom lura min egen kropp genom att glida lite sakta neråt och luta litegrann. MEN DÅ kom det på en gång så det var inte lönt. Mattias den stackarn låg bredvid utan kudde för vi har ju inte hur många kuddar som helst och de räckte helt enkelt inte till honom.

Framåt morgonkvisten kunde jag till slut lägga mig ner om än på tre kuddar det kändes gudomligt skönt, jag ligger alltid på sidan och endast då kan jag sova någesånär bra, så några vilande timmar blev det iallafall.

Kalle har blivit förkyld och hade feber igår så vi var hemma från dagis. I morse när jag vaknade hade jag huvudvärk och lite svid i näsan, behov av en nackkotejustering och en nerv i kläm i benet så jag inte kunde röra benet. Så jag skämtade bara kulmen är inte nådd, åh nej inte än inte...

Ser fram emot i natt speciellt om förkylningen bryter ut, sittande med täppt näsa, snarkningar, andningsuppehåll, benförlamning och... får skrivkramp bara jag tänker på resten av alla krämpor. (ben och armförlamning, jobbigt läge).

Blev faktiskt irriterad på den lilla i magen i går och bad honom sluta trycka på och ha sig... Men han kan ju knappast hjälpa att det är trångt där inne och innerst inne vill jag inte föda tummeliten det vore ännu mer weird än detta... Men snälla kan inte någon god fe knäppa med fingrarna så har fem veckor gått och bäbisen tittat ut. Seriöst om någon känner någon så finns det para att tjäna eller kara om det är någon som hellre vill ha det.




Kanske inte konstigt att det känns som man har en alien i magen?

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

storasyster mitt fina hjärta, säg till om du behöver hjälp med något så finns jag här en trappa upp! om jag inte är borta vill säga. pusskram, you can do this!

2010-11-20 @ 13:09:00
URL: http://lioa.se
Postat av: Lisa

skrev fel på bloggadressen... rätt ska va rätt! puss och kram igen

2010-11-20 @ 13:09:41
URL: http://lioa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0