Kanske blir jag gift trots allt, fast nej...

I min värld händer väll inte så värst mycket just nu. Det råder tumult i magen vid vissa tider. Min "stora" son ger mig kraft och energi. Vilken underbar ålder han befinner sig i just nu. I söndags låg vi och kollade på ensam mamma söker, jag hoppas slippa bli en aspirant även om lite mer emotionellt stöd vore välkommet emellanåt. Fast det är klart svårt att vara någon som känner sig som ett premenstruellt vrak till lags.

Iallafall så pussades de på programmet, de gör ju det helt legitimt mammorna. Helt plötsligt bara för det är TV och en tävling i att finna kärleken är det okej att hångla på ett antal snubbar samtidigt. Eller ja, inte i grupp, det kan gå tio minuter emellan. Kalle berättade för mig att man kan göra så om man ska gifta sig. Varpå jag frågade honom om han skulle gifta sig med någon när han blev stor. Jag ska gifta mig med dig när jag blir stor mamma, och så vänder sitt lilla huvud mot mitt och pussar mig på kinden.

Sedan fortsätter vi att titta sida vid sida, jag funderar på om jag ska berätta att det är olagligt och sanningen att säga lite läskigt. Men varför redan slå hål på bubblan att mamma är den bästa och ända stora kärleken tids nog (inom en mycket snar framtid) faller de pusselbitarna på plats ändå.

Ikväll är det säsongsstart på desperate housewife och cougartown, som sagt händer inte så mycket just nu. Sanningen att säga är jag lite uttråkad och jag har precis kommit på att jag inte kan sitta och vänta på den 28 december eller att något kul ska hända jag måste agera. Så imorong tänker jag gå och se Örebro spöa VIK hockey och på torsdag är det dax att guppa omkring med lite flytkorvar igen. På lördag hör och häpna ska jag faktiskt på fotbollsgala (lillån dams fotbollsavslutning) så ser det genast lite ljusare ut mellan alla sura uppstötningar, sömnapnéer och diverse andra graviditetsbesvär.

I skrivande stund sitter jag i telefonkö till försäkringskassan jag började på plats 152 i kön nu är det bara 56 före. Innan man kommer till själva kön är det VM i knappval, tryck 1 om du vill.... bah

Puss o kram men svara då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0