Oskar är en gnällspik och Kalle är rolig fast han vet inte om det själv.

Oskar är en gnällspik och Kalle är så rolig hela tiden, fast han vet inte själv om det. Och nåde dig om du skrattar då blir han förnärmad.

Men det är svårt att låta bli när han säger saker som...

När han lekte tiger: "Imorse bajsade jag ut den här bäbistigern".

När han ringde farmor: "Hej farmor, jag har goda nyheter, igår köpte vi nya leksaker".

Eller kommer ut ur sin rum med pyamas och pälsmössa, drakmaskering och en vante och tycker han är fin.

Oskar är snorig och gnällig det är inget som är roligt. Så fort jag sätter ner han börjar det minst sagt enerverande gnällandet. Ähähähäh, mamamamamamamam, ähähähähäh, mamamamamamammam...

En sak har varit rolig idag och det var när vi gungade i den knarrande röda gungan i trädgården. Han både skrattar och blundar och njuter så där kan vi slå ihjäl en kvart :). Undrade vad Kalle gjorde där inne under tiden. Om den andra badrumsspegeln är lös. Om hajarna badar i vattenfyllda plastbunkar på Kalles parkettgolv eller om han lägger pussel. Haha, pussel, jag är bra tokig jag... 



Och som ni vet så, om gnällandet går mig på nerverna är det inget mot hur galen Kalle blir på gnället. Fast jag måste säga helt ärligt att det blivit mycket, mycket bättre. Kalle har lärt sig stänga dörren om sig och vi går nog iväg när vi känner att det är på gång. Vi är väl mycket vaksammare för att undvika kollision. Man lär sig ju efter hand hur man ska tackla olika saker som tur är. 

Vissa saker lär man sig aldrig. Som att lägga sig i tid för att vara utvilad. Handla hem lunch så man slipper springa till affären och sen laga mat när barnen är griniga och vrålhungriga. Plocka undan efter sig direkt så man har det gjort sen etc...

Bah gnällspiken vägrar somna nu har det gått över till illvrål... PAUSAR innan det blir kaos...

Åh, så kommer en räddande ängel med två extra händer och vips försvinner hon in i Kalles rum och leker med Gormiti gubbarna. Den goda nyheten!

Stressen börjar sakta lägga sig och falsetten börjar sakta sänka sig ner mot ett grundare tonläge. En period som är lite lugnare infinner sig. 

Undrar hur han (Kalle) tänker.

Nu orkar jag inte bråka så nu lyssnar jag och gör som de säger ett tag, sen provar jag igen att inte vilja borsta tänderna, kissa, ta på mig pyamasen eller vad det nu kan vara. Kanske vinner jag denna gång och slipper borsta tänderna i resten av mitt liv. Det skulle vara super... Jag får ju iallafall nya tänder sen och tandtrollen kan vara bra sällskap på natten eftersom jag är lite mörkrädd. Lite jobbigt med kiss i brallorna men jag har ju så himla mycket kläder så det är ju bara att ta på sig nya. Pappa tvättar ju... Ta på sig ren pyamas och bada och tvätta sig är överreklamerat. Fast det är ju jobbigt om det börjar klia, jag kanske kan "pätta" mig lite någon gång. Men lite sylt och ketchup runt munnen är ju inga fel då kan man ta sig en slick när man blir sugen...

Ja, jag undrar jag.

Nu när farmor är här och Oskar sover ska jag passa på att gå och handla om en kvart är det lunchdags...

Jag har börjat mitt nya sundare liv idag också. Vi får se hur många dagar det håller sig den här gången. Men jag är så trött på den här dallrande magen och badrumsvågen som vägrar att byta siffror. Jag tror den är trasig den har fastnat på de där numrena. Fast isåfall har den pratat ihop sig med tvättmaskinen som krymper kläderna dessutom. Oddsen för det är väl lika med noll. 

Mot grönsaksdisken. 

Puss och kram frukt är gott, frukt är gott, frukt är gott.... med grädde, glass, maräng och chokladsås.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Jo det blev visst paus igen, ska försöka bättra mig ;)

2011-08-30 @ 12:41:56
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0