Välförsäkrade ett år till då

Efter ett halvår av, tja inte sömnlösa nätter men, mer eller mindre sömnfattiga nätter är jag nu ganska säker på att det finns en kille på if som typ hatar mig. Varför jag nämner det i samma sammanhang som sömnen eller bristen på sömn är för att det är det enda jag har att skylla på.

Fick tre försäkringsbrev igår från if som jag öppnade i tron om att nu precis innan semestern kommer bilförsäkring, villaförsäkring etc. Men det var olycksfallsförsäkringar, vilket jag absolut inte tecknat och premien för oss alla tre uppgick upp emot 1000/mån som dras från mitt konto varje månad. What!!!

Ringde upprörd över att if bara helt utan min/vår vetskap skickat ut personförsäkringar. Killen, en mycket lugn trevlig troligen ganska ung sommarjobbande sådan, svarade lungt och beskedligt att här måste det uppstått ett fel. Vi har haft dem ett år upplyser han mig om. Men vi har ju andra personförsäkringar det vet jag. Menar du att vi betalat 1000 kr i månaden för en försäkring som jag inte ens tecknat. Jag tar bort dem på en gång säger killen så där nu var det klart. Jag förklarar att vi för en mycket lägre premie redan har personförsäkringar som täcker in allt det där och lite till så det är inte så att jag inte försäkrar mina barn... Ja, men nu är det ju så att du på denna betalar knappt 1000 på ett år...

Tystnad i luren läser papprena en gång till... Ett litet frö börjar gro... Hm när vi åkte utomlands förra året gick inte jag på den där säljarens skrämselsnack och spelade upp scenarior i huvudet hur vi alla skulle sluta i koma om jag inte tecknade den här urbilliga försäkringen som kostade endast runt 30 kronor per månad och person.

Detta säger jag förstås inget om. Jag har ju hävdat i en kvart nu att jag aldrig minsann tecknat något sånt här och vad håller if på med bara skickar ut försäkringar som jag betalar på ETT ÅR, det är ju horibelt tusen kronor i månaden.  Jag har ju dessutom dragit hela jag är mammaledig köret och att vi inte kan betala femton personförsäkringar det skulle dessutom göra mig ännu mer hypokondrisk.

Nu tänker jag om han plockar bort dem och de kostar så här lite kommer det ju hända något...

Är det en årskostnad är det ju inte så mycket att prata om kan du öppna upp dem igen, frågar jag lite käckt?

Tja, ja det går säkert jag ska ordna det. Sucken hörs, sväljningarna av orden, vilken jubelidiot, dumma j-la blondin anas. Det som kommer ut ur luren till mig på andra sidan är. Då var det ordnat, tack så mycket ha en bra dag. Jag mumlar något om sömnlösa nätter, småbarnsmamma, inte kan läsa, analfabet, bor på ett gruppboende, förlåt.

Frukosten har avnjutits på sedvanligtvis. Kalle häller i för mycket yoghurt och för mycket sylt äter bara upp sylten på toppen utav yoghurten. Rostar en macka ger en liten bit på hörnet till Oskar, då måste Kalle ha en ny, som han inte heller äter. Ger Oskar ett rån, ett sånt som man inte ska ge för det fastnar i gomen och försvinner inte på ett par dar, för att behålla "det mer ordnade kaoset" vid bordet. Ändå utslipper ett litet da, da ur Oskars mun och Kalle vrålar tyyyyyst!!! Ger Oskar mera rån, som han sen kräks upp varav Kalle springer kväljandes till toan för att hämta papper. Tack säger jag. Jag kräktes i toan för det var så äckligt säger Kalle.

Stackars Oskar som upplevts som gnällig och grinig och allmänt jobbig de senaste dagarna har bevisligen dragits med öroninflammation. Ja det är inte lätt att vara liten heller...

Snart är det husvagnssemester en vecka, Pohlman visar mest regn, med inslag av åska. Måste rädda Kalle nu som är livrädd för Oskar som härskar i gåstolen.

Puss o kram
hur kan det vara att en är för få
men det är för mycket med två?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0