Trötta mamman del 2

Jag skulle absolut inte kalla mig för en "lattemorsa". För det första är jag mer för cappuchino och för det andra att sitta på ett café helt avslappnad och dricka latte blir bättre om man tar latte minus morsa.

Var på det första besöket på öppna förskolan idag med TVÅ barn. Det gick faktiskt bra, inga missödén. Hade bara lite lätt panik i början när jag började se mig omkring och såg små barn en tvärhand höga både högt och lågt. Liggande, krypande, ålande, vaggande, springande... Svettiga mammor, orakade pappor, mammor med panik i blicken, duktiga mammor, tjatiga mammor... Så här var det ju, livet för fyra år sedan. Tänk det hade jag alldeles glömt bort.

Men mitt liv nu består väll inte av småbarn, bajsblöjor, socker och saltfria kex, diskussioner om blöjeksem och vilken haklapp som är bäst. Eller vänta nu jo, någon gång under förra året bestämde vi oss tydligen för att den här gemytliga friden vi hade var lika bra att bryta för att skaffa någonting mycket bättre nämligen kaos...

Vi tyckte tydligen att nu när Kalle var så självständig och vi själva faktiskt skapat oss en vardag där vi gjorde i princip vad vi ville inte skulle finnas kvar. Jag minns att jag sa till Mattias någon gång under graviditeten "är vi helt dumma i huvudet som börjar om från början igen"? Svaret på frågan förmodligen!

Vänta Oskar gnyr jag ska bara slänga en filt över huvudet på honom och trycka in en napp...

Skojlandet istället för Ritz i lördags, ånnaboda istället för tv och chips på söndagen, öppna förskolan och hundra barn istället för jobb idag. När man smakar på det kanske inte så tokigt ändå, nej, faktiskt känns det riktigt bra. Till och med kanske meningsfullt men så långt ska jag väll inte dra det.

Fortfarande är det mest jobbigt och när barnen är vakna längtar man tills det är kväll och de ska sova men HEY, det är bara min framtid de närmaste fyra åren sedan är Oskar också mer självständig...

Tror jag kanske har fått svamp på ena bröstvårtan också inte så att det växer en stor röd/vit flugsvamp där eller så men det kliar lite och jag har googlat att det kan vara svamp. Om man sedan läser vidare så mynnar det snart ut i att man nästan kan stryka med om man inte får bukt med det som alla besvär jag googlar fram diagnos, symtom och behandling på. Iallfall ska man lufta brösten efter som svamp trivs där det är sött och fuktigt och varmt. Ja varmt blir det ju och söta är de ju också... eller vänta det kanske var bröstmjölken som var söt.  Luftade brösten var vad jag gjorde iallafall och jag stod och böt blöja på Oskar med bröna i vädret när jag plötsligt ut genom fönstret (som skötbordet står framför) ser grannarna komma hem. Eftersom inga blad har växt på syrenen ännu är det ganska glest och liksom fritt fram och se in. Funderade på om jag skulle vinka lite glatt och låtsas som ingenting... Stod blickstilla och bad en stilla bön att de inte skulle vända på huvudena och titta in, pust jag klarade mig.

Dagens läxa. Ok, lufta gärna brösten men inte vid skötbordet.

Puss och kram måste gå som ni vet så är de två


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0