Dax för lite vårstädning både här och där!!!

Har köpt nya skor bara det gör det värt att gå in och skriva lite. Hade glömt bort hur glad man blir av att köpa skor. Skulle jag önska mig en walk in closet så skulle det vara en fylld med skor. Har varit jättesugen på att köpa ett par skor med höga klackar och det skulle inte göra något om de bara stod där i garderoben och såg fina ut för faktum är att jag inte kan komma på ett enda tillfälle när jag skulle använda dem...

Tog på mig stövlarna med typ fem centimeters klack när jag gick upp på stan med barnvagnen här i veckan för jag ville känna mig lite fin. Efter halva vägen kände jag mig lite yr och varje steg jag tog kändes i tänderna. Det är sant... Nästa tur upp på stan befann sig mina gamla slitna löparskor på fötterna. Snygga nej men ingen tandvärk eller yrsel så det är ju ett plus...

Nä, fy vad man changserar (har ingen aning om jag har stavat det ordet rätt det känns som det är helt galet stavat så förmodligen är det fel) när man får barn. Eller fy vad JAG changserar, (så fel stavat) ska jag väl säga.

Idag när jag låg och ammade Oskar orkade inte sitta. Kände jag en lätt svettdoft stiga upp från armhålan. Stackars barn...

Har jag borstat håret idag? Neej, det har jag inte. Men omgivningen får vara glad jag har borstat tänderna. Jag har skärpt mig lite grann iallafall. Jag har säkert sminkat mig fyra gånger sedan Oskar kom till världen. Duschar emellanåt, har inhandlat en ny deo och i lördagskväll roade jag mig med fotvård när de små barnen hade somnat in.

Upptäckte när jag var hemma hos en kompis att jag hade ett gigantiskt hål i strumpan och att hela den förhårdnade hälen stack fram, dessutom var hälen smutsig för jag hade ju gått på golvet hemma så uppryckningen kommer inte en dag för sent som ni hör...

Nu lovar jag attt inte låta förfallet sjunka djupare. Som sagt fotvård i lördags och nya strumpor har inhandlats. Hemmets vårrengöring har sakta men säkert också påbörjats. Idag har jag skurat en tredjedel av badrummet. Badrumsskåpet är nära inpå kliniskt rent. Hittade en hel del skönhetsprodukter som inte sett solljuset sens ja förra våren... Dammade av dem och lovade att de inte skulle behöva damma igen... igen...

Har även inhandlat ögonbrynsfärg, sprayblond (till utväxten) och rakblad. Dax att skövla skogshelvetet. Nu när man inte behöver långkalsonger eller sadelskydd längre kan jag ju börja använda rakhyveln igen.

Inatt sov lillprinsen mellan 22.30-06.30, vi går mot ljusare tider mina vänner. Trötta tvåbarnsmamman piggnar till och kommer på fötter igen...

Planerar en tjejfest i glamourens tecken där ingen klänning är för fin, inga klackar är för höga, inget löshår är för långt eller för fluffigt, inga lösögonfransar för tjocka och ingen ögonskugga för färgglad eller för glittrig. Bubblet ska flöda och musiken pumpa (det vill säga tills reklampausen, ni har väl sett Oves 40-års fest, spotify say no more).

Förvandlingen har börjat snart är jag som en nykläckt vacker fjäril som flyger omkring lätt som en hind över ängen... hahaha... Det blir nog bra med den saken jag ska börja med att ta en dusch, raka benen och prova min nya deo...

Kanske slutar Mattias då att sjunga "where you from, your sexy thing" när jag kommer intraskandes med amningsbehån på halvfall, ena luckan upp och andra ner. Lite bröstmjölk som har läckt och lämnat en liten fläck. Aningen för små trosor och ibland, någon gång ibland kan det även hänga en liten barnspya i en hårtest!

Puss och kram i år blev det inget med tjejerna i sälen
istället blev jag hemma och filade hälen...




Kommentarer
Postat av: tille - fotoblogg

vilken söt bild!

2011-03-29 @ 17:54:34
URL: http://ttillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0