Aldrig förr har det känts så bra att få träsmak i arslet!

Får ju lov att säga att att omställningen att börja jobba inte riktigt har satt sig ännu. Jag är skittrött fortfarande och det är lördagkväll.

Oj förlåt ordpolisen, man får inte säga skit, eller siit. Man får inte svära alls det är lite jobbigt eftersom jag tror jag har Tourettes light...

Om Kalle säger mamma en gång till idag tror jag att han får vara med i Guiness rekordbok, jag är faktiskt helt säker på det. Jag är också säker på att jag kommer skrika JAAAAAAAA, VAAAAAD ÄÄÄÄÄÄÄÄÄR DEEEET!!!!

Fan sov någon gång så man får lite lugn och ro och kväll. Klockan är 20.40 nu. Det är jag/vi och barnen dygnet runt känns det som. Idag har vi ändå varit iväg några timmar och ätit på Sjökrogen. Underbart gott och ljuvligt. Mattias pratade om Kalle och Oskar nästan hela tiden något jag registrerade. Fast jag vet att han njöt av att kunna sitta ner på arslet i tre timmar och bara äta utan att få nackspärr eller träningsvärk i låren av att resa sig och sätta sig 132 gånger. Aldrig förr har det känts så bra att få träsmak i arslet!

Som man bäddar får man ligga antar jag.

Är lite orolig för Sally vår katt hon är gammal och går runt och spyr. Idag spydde hon i sängen, så den är urbäddad det var precis innan vi skulle iväg idag. Nu är klockan 20.44 jag orkar inte bädda i nu. Sen blir det ännu jobbigare. Jag tror jag sover i soffan. Eller låtsas att jag somnar i soffan tills "nån" annan bäddar. Måste ringa veterinären, hoppas det inte är nått tok, gamla goa Sallan.

Imorgon kan jag väl bara få göra ingenting tack, det vore underbart.

Jag köpte en ny bok idag... en till... kanske hinner jag läsa den någon gång.

Kört LCHF i två veckor på måndag tappat 2,5 kg hoppas det håller i sig. Fast jag hade tufft att träna första veckan jag blev helt slut. I torsdags spelade jag match det gick jättebra men då hade jag ätit tårta på onsdagen för det var våran tio-årsdag och ja, då fick man väl ändå äta tårta. Så om jag bara äter lite tårta innan jag ska träna ska nog den här dieten gå bra. På tisdag är det match igen. Så det blir kondisbesök på måndag då.

Fick en superfin blomsterbukett av käresten som överraskade med att ha ordnat barnvakt och biobesök på tioårsdagen. Själv hade jag ju då köpt tårta, hjärtformade chokladpraliner, hjärtformade sourcreme snacks och fyra trisslotter. Superromantiskt, nä kanske inte men alldeles lagom i en tight budget och en tight tidsplan. Extravaganzerna tar vi sen när vi orkar. Jag valde faktiskt bio för jag kände att sitta i ett mörkt rum tillbakalutad utan att behöva prata med någon, fy fan va skönt. Jag blev erbjuden middag men jag valde mörkret och Christian Bale...

Tårtan firade vi med tillsammans med barnen det var jättemysigt tills Kalle fick ett smärre utbrott när han inte fick sova med en skruvmejsel, "får jag inte ens ha den alla dagar tills julafton" skrek han sen stormade han in och kom ut igen med en av sina små gympadojor i näven, skrek "jag, är arg". Samtidigt ser jag skon slungas ur den lilla näven och segla sig fram till bordet och landa i tårtan.

Fördrömade unge, in i snickarboa med dig och där kan du sitte...

Men eftersom han inte får sova med några verktyg vare sig skruvmejslar eller knivar så blir det väl inte så många gubbar snidade där i rummet.

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på en gammal klassiker Point break, vi får se hur länge jag lyckas hålla mig vaken. Kan hända jag inte behöver resa mig någon mer gång idag. Det beror ju på ifall "nån" bäddar.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0