Baddags vi ska bara packa först!

Jag fortsätter snart med vår resa till det förlovade landet i Lego. Men först lite kring ämnet packa för en dag på stranden...

Jag vet inte hur det är hemma hos er men hemma hos oss blir det totalt kaos. Delvis därför att vi är så oorganiserade och inte vet vart vi har våra grejer och dels för att... hm, nej, det var nog därför.

Vi börjar i ganska god tid med föreberedelserna. Kaffet åker på, några extra mackor breds. Letar efter kexen, de var visst uppätna. Går ner i källaren för att hämta frysta bullar från affären och upptäcker att "någon" inte stängt frysen ordentligt. Glassen rinner, köttet är mjukt, allt är förstört. Fast bullarna går ju förstås att använda, tur, de är tinade och redo för en hissfärd ner i hungriga magar.

Var är termosen? Jag vet inte. Sist jag såg den lekte Oskar med den.

Jag letar i hans rum, i Kalles rum, i alla kökskåp lådor, i garderoberna, i skohyllan nämen titta här är hårborsten som varit borta i en vecka, himlar va bra, jag letar i badrummet, hittar en salladsskål. Hittar mycket men inte termosen. Fast det förstås en ståltermos, det är ju lätt hänt att en sådan försvinner.

Armpuffar, badringar, badrockar, handdukar, ett soltäcke, en solstol, hink och spade, badbyxor, solskyddsfaktor, mjölk till kaffet, våtservetter, blöjor, bullar, smörgåsar, saft, vatten, solhattar, en bok som aldrig kommer att bli läst men som man tar med för utifall att...

Var tog tiden vägen då en lite bikini, en handduk och lite kokosolja var all packning man behövde?

Inget lämnas åt slumpen. Vi vet inte var nått ligger på förhand så vi springer runt varandra och letar och hojtar. Vet du var Kalles badbyxor är, nej, vet du var mina flipp flopps är, nej, vet du...

Bakom soffan på altanen ligger ståltermosen och skimrar, jippi, varmt kaffe idag.

Tro det eller ej, men sedan sitter alla i bilen och packningen är på plats. Jag titta på klockan och ser att den är 11.00, tittar på Mattias och konstaterar, "jaha, då var det snart dags för lunch då".



Det var det värt vi hade en mycket mysig dag på Gustavsviks utomhusbad med mycket sol och bad. Efterlängtat till tusen...

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Så där håller vi också på men senast tog vi bara badkläder och handduk och stannade på Coop och köpte resten, inkl armpuffar. Ser lagom mysigt ut att komma med en plastpåse till stranden och halsa ur 1,5 liters PET-flaska bredvid duktiga familjer med lunch mellanmål och säkert en engångsgrill gömd i fikakorgen!

2012-07-07 @ 15:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0